24 Şubat 2012 Cuma

Photoshop – Avatar Yapımı

Avatar yapımında bize lazım olacak olanlar :
1-Avatarın kendine has kulakları var onu indirelim burdan
2-Başka bişiye gerek yok :D

ADIM 1-resmimizi açalım
ADIM 2-öncelikle yüz kısımlarını boyyacaz. fırça aracını seçelim. mode: color yapalım. opacity : %50 yapalım.bu aşamada yüz kısmını (saçlar ve gözler hariç ) 4 aşama ile boyayacağız.sırasıyla şu renkleri yüzde uygulayın #5d7a99 – #32576a – #3c6986 – #54809b..
uygulama bittikten sonra opacity değerini %10 yapın ve şu renk ile tekrar boyayın #472a50






ADIM 3 -şimdi kulakları ekleyelim.indirdiğiniz kulaklardan küpeli olanı dişi avatar için küpesiz olanı erkek avatar içindir.ben de küpesiz olanı ekledim :D  .photoshopta kulakları açıyoruz ve küpesiz olanı move tool ile seçiyoruz ve resmimize aktarızyoruz.ctrl+t kombinayonu ile kulağın boyutunu ve eğriliğini ayarlıyoruz.burası çok önemli çünkü avatarların kulakları eğri oluyor.ve seçtiğiniz resim boyutlarına göre büyüklüğünü ayarlamanız gerekiyor.şimdi gelelim diğer kulağa.tekrardan ears sekmesindeki kulağı move tool ile seçip resmimize aktarıyoruz.ctrl+t yapıp sağ tık yapıyoruz ve “flip horizontal” e tıklıyoruz.ayarlamalarını yaptıktan sonra seçimi kaydediyoruz.

ADIM 4- şimdi gözleri büyüteceğiz.başlamadan önce layerlarla oynamamız lazım.”ear 1 ve ear 2″ layerlarını ctrl+alt tuşu ile aynı anda seçiyoruz ve ctrl+e ile birleştiriyoruz.şimdi iki tane layer oldu.backgraund layerini da birleştirelim ve kalan tek layer ı da sağ tık ve duplicate layer yaparak kopyalayalım.seçili layer kopyalanan olsun.şimdi gözleri büyütmeye başlayabiliriz.polygonal losso tool ile göz çevresinde kaşları da içine alan bi seçim yapalım.ve ctrl+t kombinasyonunu seçerek W ve H değerlerini 130 yapalım.seçimi kaydedip kaldıralım ve şimdi smudge tool u seçip kalıntıları yok edelim.

ADIM5- şimdi zor kısımlardan biri burunla oynayacağız.rectangular tool u seçelim ve yüz kısmını içine alan büyük bir seçim yapalım ve shift+ctrl+x kombinasyonunu çalıştıralım.aşağıdakine benzer bi şeklide burun yapın arkadaşlar.

ADIM 6- şimdi dodge tool ile biraz aydınlık burn tool ile biraz gölge vericez.özellik burun çevrelerine. exposure değeri %10 olsun.

ADIM 7- şimdi gözlerle oynayacağız.polygonal losso tool u seçin ve göz bebeklerini seçim haline getirin.ctrl+t kombinasyonunu çalıştırın ve gözlerin normalden 1.5 kat daha fazla büyük olmasını sağlayın.seçimi kaydedin.sonra gözleri boyamak için sarı rengi kullanacağız.yeni bi layer oluşturun ve modunu “overlay” olarak ayarlayın.fddc00 bu rengi seçin ve göz bebeklerini ( içindeki siyah nokta olmadan ) boyayın.

ADIM -8- şimdi avatarın dövmelerini yapacağız  buradaki görselde olduğu gibi bişi olcak..şimdi polygonal losso tool ile şekildeki gibi seçimler yapalım ve seçimlerin için de fırça ile dolduralım.fırça aracı– mod : normal ,opacity : %8 renk siyah.

ADIM 9- şimdi avatarın yüzündeki nurları yapacaz :D .. resminizi büyüklüğüne göre brush size ı ayarlayın benim resim 400 px ve siz 5 . brush mod : soft light ..opacity :100 . denk gelen yerlere vurabilirsiniz arkadaşlar ama bo.unu çıkarmadan :D

ADIM 10 ve son — bi tane orman resmi lazım . burdan edinin . avatarımızı quick selection tool ile seçin ve kopyalayın sonra ps de açtığınız orman resminin üste atın ctrl+t ile gerekli düzenlemeleri yapın.gerekli görürseniz orman layerını ctrl+u yaparak renk ayarları ile oynayın.
kolay gele …:D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder